صادرات حبوبات به عمان: فرصتی برای تجار

صادرات حبوبات به عمان، منبع سودآوری برای تجار ماست. بیشتر کشورهای عربی مناسب برای کشت حبوبات نیستند و محصولات کشاورزی خود را از سایر کشورها وارد می‌کنند. اما ما در ایران، حبوبات با کیفیت و مرغوبی تولید می‌کنیم، از جمله لوبیا، عدس، ماش و…

تجارت با عمان

کشور عمان، یکی از کشورهایی است که روابط سیاسی خوبی با ایران دارد و این ارتباطات می‌تواند راه را برای تجارت باز کند. این کشور، به لحاظ جغرافیایی و زیرساخت‌های تجاری، به خوبی برای تبادلات تجاری آماده است.

روابط پایدار و مناسب بین ایران و عمان باعث افزایش تجارت میان دو کشور شده است. امارات و عمان دارای بیشترین روابط تجاری با ایران هستند و میزان صادرات محصولات به عمان در سال 2018 تقریباً 600 میلیون دلار بوده است.

صادرات حبوبات

ایران، سالانه بیشترین تولید حبوبات را در منطقه دارد و یکی از بازارهای هدف صادرات حبوبات ایرانی، کشور عمان است.

تجارت حبوبات از سود خوبی برخوردار است که وابسته به کیفیت محصول، بسته‌بندی صحیح، قیمت مناسب و بازار کشور هدف متغیر است. تاجران حبوبات باید پس از مذاکره با کشاورزان و سفارش محصول موردنظر، امکانات بسته‌بندی محصولات صادراتی را مد نظر قرار دهند.

طریقه صادرات حبوبات به کشورهای دیگر

قبل از شروع هر فعالیت تجاری، تحقیقات کافی در مورد بازار هدف، شیوه‌های بازاریابی، مقررات گمرکی و… بسیار اهمیت دارد. برای صادرات حبوبات نیز باید بازار هدف را به‌دقت شناسایی کرده و سپس مشتریان مناسب را پیدا کنید.

مجوزهای الزامی برای صادرات حبوبات

1. اخذ مجوز صادرات از وزارت کشاورزی، وزارت بهداشت، وزارت صنعت و معدن و…
2. بیمه‌نامه
3. عقد قرارداد با شرکت حمل‌ونقل
4. دریافت گواهی مبدأ
5. دریافت گواهی بازرسی محصول
6. رسید حقوق گمرک

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

fa_IRفارسی