کامیون DAF XF 530 در حال عبور از یک جاده صح

۱۱ کامیون جهان!

 DAF XF 530

کامیون چهار محوره DAF XF 530 با وزن کششی ۸۰ تن، مجهز به موتور MX-13 و گیربکس ۱۲ سرعته TraXon و گشتاور ۲۶۰۰ نیوتن متر، به عنوان بهترین مدل کشنده از کامیون سازی هلندی داف مطرح است.

 

 ولوو FH 540

یکی از کشنده‌های قدرتمند ولوو، با ظاهری مشابه FH 500 و موتور D13K با ۵۴۰ اسب بخار قدرت، به همراه جعبه دنده اتوماتیک AT2612F I-Shift، یکی از بهترین‌هاست.

 

کنورث W990

با هماهنگی فوق‌العاده در طراحی داخلی و خارجی و موتور ۱۲.۹ لیتری PACCAR MX-13 با ۵۶۵ اسب بخار قدرت، حمل بارهای سنگین را آسان می‌کند.

 

 IVECO S-Way

ا موتور دیزلی Cursor 13 با ۵۷۰ اسب بخار و گشتاور ۲۵۰۰ نیوتن متر، یکی از قدرتمندترین کامیون‌ها در این رده است.

 

اسکانیا R 580

با موتور ۱۶.۴ لیتری و ۵۸۰ اسب بخار قدرت، در سرعت‌های بالا با ۲۹۵۰ نیوتن متر گشتاور، می‌تواند سرعت خود را حفظ کند.

 

 Peterbilt 389

یکی از بزرگترین و قدرتمندترین کامیون‌های آمریکایی با موتور دیزلی ۱۴.۹ لیتری و ۵۹۰ اسب بخار، در رتبه ششم این فهرست قرار دارد.

 

 مرسدس آکتروس 1863

با ۶۲۵ اسب بخار از یک موتور شش سیلندر و ۱۵.۶ لیتر ظرفیت، قدرتمند و برجسته است. از کامیون‌های قدرتمند جهان است.

 

 MAN TGX 18.640

با موتور شش سیلندر خطی D38، ۶۴۰ اسب بخار قدرت و ۳۰۰۰ نیوتن متر گشتاور، به عنوان یکی از برترین های کامیون در بازار شناخته می‌شود.

 

 اسکانیا R 730

با قدرت ۷۳۰ اسب بخار و ۳۵۰۰ نیوتن متر گشتاور، از هشت سیلندر ۱۶.۴ لیتری برخوردار است و به عنوان یکی از قوی‌ترین کامیون‌های بازار مطرح است.

 

 ولوو FH 16 750

با قدرتی بیش از اسکانیا R 730، مجهز به موتوری ۶ سیلندر با ظرفیت ۱۶.۱ لیتر و گشتاور ۳۵۵۰ نیوتن متر است که آن را به یکی از قدرتمندترین کامیون‌های جهان تبدیل کرده است.

 

 ولوو شوالیه آهنی (Volvo Iron Knight)

شوالیه آهنی، با وزن ۴.۵ تن، قدرتی استثنائی با شتاب ۰ تا ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت در تنها ۴.۶ ثانیه دارد. مجهز به موتور خطی D13 شش سیلندر با ظرفیت ۱۲.۸ لیتر، ۲۴۰۰ اسب بخار قدرت و ۶۰۰۰ نیوتن متر گشتاور، این کامیون را به پادشاه جاده‌ها و یکی از برترین‌های دنیای کامیون تبدیل کرده است.

 

این فهرست ۱۱ کامیون‌های قدرتمند جهان را نشان می‌دهد که هر یک با ویژگی‌های منحصر به فرد خود، در رده‌بندی‌های بالا قرار گرفته‌اند.

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

fa_IRفارسی